Frågor och Svar

På denna sida kan ni läsa mer om era eventuella frågor genom att klicka på rubrikerna nedan.

Vad är det för skillnad på den garantin man får hos er som bonus och blockets begagnat försäkring?

Största skillnaden är att vi är bilförmedlare och inget försäkringsbolag. Dom har andra dyra självrisker, vi bjuder på en garanti som bonus när ni förmedlar ert fordon genom oss och vår tjänst. Vi täcker även om felet på bilen fanns innan köp vilket inte dom gör. En annan skillnad är att vi inte tar ut hutlösa självrisker som t.ex. 2000 kr + 35 % av överstigande belopp, vilket i praktiken blir ca 37,000 kr i självrisk vid ett haveri på en bil som kostar 100,000 kr men inte går att reparera, alltså vi har inga självrisker eller andra avgifter, av oss får du ett bud som är rimligt. (Läs vår garantisedel)

På vilket sätt skyddas jag som säljare?

Så länge du som säljer är ärlig och har ärliga avsikter med försäljningen av din bil är du skyddad tack vare våra bindande avtal som frigör dig helt från ansvar, det är vi som svarar på alla frågor vid ett haveri eller något som händer plötsligt med bilen som du inte känt till eller borde ha känt till enligt våra avtal. Oavsett vad, behöver du bara hänvisa till oss vad det än gäller.

 

På vilket sätt skyddas jag som köpare?

Genom vår garanti som skyddar mot plötsliga fel på motor och växellåda (Läs garantisedel med villkor) du behöver bara anmäla felet till oss. Vid fel på övriga komponenter på bilen som du anser bör ligga på säljarens ansvar hjälper vi dig med våra utvecklade metoder och kunskap. Allt du behöver göra är att vara noga med att fylla i våra blanketter, sannolikheten att du blir lurad är extremt liten om du följer våra anvisningar vid begagnat köp.

Vem ska betala avgiften, köparen eller säljaren?

För oss har det ingen betydelse vem som i praktiken betalar, däremot är vår rekommendation att köparen betalar och inte säljaren för det bör främst ligga i köparens intresse att avgiften är betald.